Több, mint iskola, több mint tanár

2010. May 03., szerző: Adminisztrátor

A keresztény pedagógia a lehető legtöbbet nyújtó tanítási módszer, hangzott április 17-én a Kárpátaljai Református Egyház Tanügyi Bizottsága által szervezett pedagógus-konferencián, mert lehetőséget biztosít arra, hogy a gyermekeket teljes lényüknek megfelelően tudjuk tanítani, nevelni.

Nemcsak az értelem fejlesztésére fordít figyelmet, az élet más fontos területeire is felkészítést ad, érzelmi és erkölcsi szinten egyaránt. A keresztény pedagógus és iskola értékeket adhat át, melyek mentén a diákok úgy tudják irányítani az életüket, hogy gyarapodjanak, és hasznos tagjai legyenek a társadalomnak.
A Több, mint iskola, több mint tanár címmel megtartott konferenciának a Beregszászi Református Egyházközség gyülekezeti terme adott otthont. Vendégelőadói a Keresztyén Iskolák Nemzetközi Szövetségének (ACSI) munkatársai, Dr. Helen Vaughan (e.: helen van) és Demeter László voltak. A konferenciára több iskolából (nem csak keresztyén) érkeztek pedagógusok: Beregszász, Szernye, Barkaszó, Péterfalva, Zápszony, Nagybereg, Gecse, Gát stb.

Demeter László, az ACSI Európa Központ igazgató-helyettese előadásában arról szólt, milyen alapértékek mentén tudja egy keresztény iskola meghatározni önmagát, és felépíteni pedagógiai programját, a tanítás menetét, a megválasztott módszereket, tevékenységeket... Illetve, hogy miben más az egyházi iskola és pedagógus a nem kereszténytől.

Dr. Helen Vaughan oktatási szaktanácsadó olyan bibliai alapelveket mutatott be, melyek figyelembevételével a mindenkori pedagógus kialakíthatja az osztálytermi tanítás folyamatát, az osztályirányítás szabályzatát, gyakorlati eszközöket, melyeket beépíthetnek a mindennapjaikba.

Az alkalom végén Tóth László, a KRE Tanügyi Bizottságának munkatársa elmondta, hogy egy keresztyén pedagógus munkájának sikere nem attól függ, hogy egy olyan iskolában tanít-e, ahol a keresztyén alapelvek mérvadóak, esetleg olyan közegben, ahol talán beszélni sem lehet róla. A tanár úgy tekinthet a diákjaira, ahogyan rájuk Isten tekint, és úgy tekinthet saját magára is, mint Isten által megbízott pedagógusra. Ergo ez nem iskolafüggő, hanem attól függ, kinek milyen a világnézete. És ha keresztyén világnézettel éli az életét, hívő ember, akkor ez az ő életében is működni fog.

Soós Katalin

A hírhez még nem érkezett
hozzászólás.
Hozzászólok.