A Tiszakeresztúri Református Egyházközség honlapja

Szegedi kirándulás

2009-08-06 16:07:09 / Sipos József

2006-ban a Szeged-Honvéd téri Református Egyházközség baba-mama körének fejében született meg az a gondolat, hogy kárpátaljai gyermekeket vegyenek egy hétre maguk mellé, és kényeztessék őket minden földi jóval.

Idén ismét ránk került a sor. Persze most már sokkal nehezebb volt megszervezni a kirándulást. Gyermek útlevelet nagyon nehezen lehet kapni, de Istennek hála minden akadály elhárult végül. Elindulhatott 2009. június 20-án a 15 főből álló csoport a nagy utazásra (főleg árva gyerekek Tiszaújlakról és Tiszakeresztúrból). A majd 3 órás határátkelés után természetesen lekéstük a vonatunkat. Nem baj – benne volt a tervben! 12 órás út után szeretettel vártak minket a befogadó családok.
Vasárnap tanévzáró úrvacsorás istentiszteleten vettünk részt. Délután ellátogattunk Borostyán tanyára, ahol családi napot tartott a gyülekezet. Ez volt a helyszíne a hétfőtől szerdáig tartó délelőtti bibliaiskolának is, melyen mi is részt vehettünk. Volt itt éneklés, bibliai lecke, aerobik, lovaglás, gyékényezés, póló-festés, rajzolás és még sok érdekes dolog. Nem hiányzott a programból a város nézés kicsi kocsival és a Gringo’s Mexikói Étterem sem, ahol nagyon finom óriás pizza került az asztalra. Szerdán délután következett a Szegedi Vadaspark, ami - mondani sem kell – nagy élmény volt mindenki számára. Csütörtökön végre az idő is vidámabb lett. Tudta a mi Gondviselő Istenünk, hogy a strandoláshoz jó idő is kell, és megadta nekünk. A mórahalmi Erzsébet Gyógyfürdőben voltunk egy egész napot, este pedig a domaszéki Rózsakert Vendéglőben vacsoráztunk. Péntekre „maradt” a szintén hagyományos program – az Ópusztaszeri Nemzeti Park meglátogatása. A Feszty-körképpel kezdtük magyarságunk büszkeségét erősíteni, majd jött a skanzen és minden, ami belefért a napba.

Egy hét után szombaton búcsúztunk el azoktól, akik egy feledhetetlen hetet nyújtottak nekünk, amire biztos, hogy egész életünkben emlékezni fogunk. Isten áldjon meg minden adakozót és minden szervezőt!