Nőszövetségi Konferencia Sárospatakon

2015. Aug 03., szerző: Adminisztrátor

Szívünkben tele izgalommal, reménnyel és hittel léptük át július 10.-én az Asztély- Beregsurány határátkelőhelyet, a Sárospataki Országos Nőszövetségi Konferenciára igyekezve. Kalandokban igen csak gazdag volt már az odavezető utunk is. A buszra várva volt időnk beszélgetni, ismerkedni. Örömmel tapasztaltuk, hogy több Beregszász környéki településről gyűltünk össze, mind egy céllal, részesévé válni egy háromnapos alkalomnak, amelynek fő mottója: „Szolgáljatok az Úrnak örömmel.” Zsoltárok 100,2.

Kitartásunk nem volt hiábavaló, végül csak felszállhattunk a buszra, amely egészen Sárospatakig vitte az asszonyokból, és lányokból álló 47 fős csapatunkat.

Sárospatak csendes, tiszta és békességet árasztó nyugalma szembetűnő volt már megérkezésünkkor. Regisztráció  után a szállásunkat is elfoglalhattuk. Még aznap este a konferencia megnyitására került sor a református templomban. Átlépve a küszöböt, elfogott bennünket a csodálat, az évszázados templom padsorai között sétálva. Karzatában büszkén székelő orgonáját többször is hallhattuk megszólalni az istentiszteletek, és az előadások közben.

Baksy Mária, Abaúj Református Egyházmegye esperes asszonya hirdetette az igét. Majd Sipos Istvánné senior elnök előadását hallgathattuk meg: A pataki szellem címmel. Végül Dr. Fodorné dr. Nagy Sarolta lelkipásztor, egy ebből az alkalomból kibocsátott könyvet mutatott be: „Cum grano salis”, melynek magyar megfelelője: „Egy csipetnyi sóval”. Belelapozva nemcsak olvashatjuk, hanem el is készíthetjük Rákóczi György fejedelem és felesége Lórántffy Zsuzsanna nagyasszony konyhájának legnagyszerűbb ételeit és édességeit a XVII. századból, Márki Bertalan István mesterszakács és Kövér Zsolt mestercukrász gyűjtésének köszönhetően.

Szombaton istentiszteletre került sor, ahol Csomós Józsefné, Gönc lelkipásztora hirdette az igét. Prof. Dr. Dienes Dénes egyháztörténész és teológiai tanár, Lórántffy Zsuzsanna kegyességéről tartott előadása során betekinthettünk a nagyasszony életébe, családi mindenapjaiba. Dr. Szabó Judit reumatológus- és fizioterápiás szakorvos „…testestől lelkestől…Krisztus tulajdona vagyok” című előadása nemcsak orvosi szemel világított rá a csontok betegségeire, hanem a Biblia igeversein keresztül is szemléltette előttünk, hogy valóban egyedül Isten az, Aki, ha csontjaink fájnak is, tud szabadulást adni ezekből. A szünet után az egyházkerületek bemutatkozása következett. A Kárpátaljai Reformárus Egyházkerület köszöntését  Orbán Erzsébet, benei lelkészné a 34. Zsoltár 9. versével tolmácsolta: „Érezzétek és lássátok meg, hogy jó az Úr! Boldog az az ember, aki Ő benne bízik.”, köszönetet mondva a sok értünk elmondott imáért. Csecsur Gvendolin verssel, e sorok írója pedig énekkel köszöntötte a Konferencia résztvevőit. Végül közösen, mind a 47-en fennállva, énekszolgálattal zártuk beszámolónkat. A bemutatkozások után, Márki Bertalan Balázs Mester díjas királyi mesterszakács szabadtéri ebédjét fogyaszthattuk el a templomudvarban. Majd megtekinthettük a Sárospataki Református Kollégium Nagykönyvtárát, a Múzeumot, a Teológiát és a Gimnáziumot is. Pocsainé dr. Eperjes Eszter etnográfus, a múzeum igazgatója, a Lórátffy hímző műhely munkáit mutatta be, majd az Országos Csipkeverő Egyesület kiállítását is megcsodálhattuk. A Makovecz térről a Jerikó Rézfúvós Együttes vezetésével zsoltárok éneklése közben sétáltunk vissza a templomba, ahol az együttes koncertjére került sor. Az est folyamán megörvendeztetett bennünket Dr. Svébisné Juhász Márta csodálatos énekhangjával, továbbá Gyürke Bálint orgonaművész lelket átható orgonajátékában is gyönyörködhettünk.

A vasárnapi istentiszteleten Dr. Fodor Ferenc Sárospatak lelkipásztora hirdette az igét. Bátorító, bíztató szavai reményt és erőt adtak mindnyájunknak a további szolgálathoz. Ebéd után aztán testileg, lelkileg feltöltődve, rengeteg élménnyel gazdagodva indult haza lelkes csapatunk. Mindezért Istené legyen a dicsőség!

Orbán Réka

Bene

A hírhez még nem érkezett